Nem születik senki „bandázós”motorosnak és az újaknak is valahonnan meg kell tudniuk, hogy mi is a szokás.

 

Az „érzés”nem elég!

 

TUra.TIzparancsolatJ.

1.                                                                                                                                                                                                                                                                                                
Mindenki érkezzen pontosan (vagy előbbJ) az indulásra, megtankolva és a szükséges iratokkal felszerelve.

Egy idő után határozott feszültség tapasztalható a termóban vagy bőrben, a melegben (esetleg hidegben) várakozók részéről a későkkel szemben! Kár így indítani a túrát.

 

Tapasztalat szerint kb. 6 motorig tartható egyben (megfelelő rutin esetén) egy társaság hosszabb

(a 100.km.nem számít annak J!) úton.

Ha ettől nagyobb a csapat, akkor praktikus több csoportra szedni, és találkozó pontokat megbeszélni.

 

 2.

Az eltolt zipzár alakzat távolságait úgy válasszuk meg, hogy saját és társaink biztonságát semmiképp ne veszélyeztessük, de azért ne is férjen be egy kamion J!

 Alapszabály, hogy mindig az előttünk haladónak van elsőbbsége velünk szemben, akár előzés akár, más irányváltásról (kanyar,stb..) van szó!

 

3.
Mindenkinek jól fel fogott érdeke és kötelessége (csak) a mögötte lévő meglétét figyelni, és ha az bármi okból lemarad, azt előbb lassítással, majd ha kell, akkor félreállással is jelezni a többieknek.

A dudálás, villogás szart sem ér!

 

Ha eltérünk az eredeti útiránytól, akkor az utolsó előtti még az elkanyarodás ELŐTT álljon meg és várja be, hogy a mögötte lévő észlelhesse a letérést!

 

4.

Lakott területen a biztonságot szem előtt tartva mindenki igyekezzen felzárkózni az előtte levőre különösen lámpáknál, stoptábláknál, akár több sorban is összetömörülni, és egyszerre kiindulni, hogy ne szakadjon szét a csapat.

Természetesen nyílt forgalommentes terepen ezt nem kell betartani ott mindenki, táthatja a száját, élvezze az utazást és a tájat (hiszen ezért ment J), lazább lehet a „zipzár”, de ha kell, akkor, uzsgyi!

Ha az eleje elmegy a sorok közt, akkor igyekezzen mindenki úgy tenni másképp hiába az egész!

 

5.

Mindenki hordja magánál a telefonját (bekapcsolva), és a túra előtt vegye fel listájába minimum a vezető, de az sem baj, ha a többiek számát is.

Ha mindezek ellenére elszakadunk valami miatt, akkor a találkozási pont az elszakadás helye!

Öt percet várunk az elmaradtakra (ebbe belefér egy pisi vagy egy fényképezés is J), és ha nem jön hír, akkor valaki visszafordul az elszakadás helyére, ebből következik, hogy a lemaradtak is oda térjenek vissza!

Ha ez nem jön be, akkor jöhet az SMS. vagy a telefon, vagy valami füstjel!

 

6.

Ha valaki szeretné magát vagy a gépét próbára tenni és nyílt terepen vagyunk, az nyugodtan előzze meg a sort, és amíg nem kell elkanyarodni addig csak, húzza a gázt!

 

Visszaállni a sorba vagy egy lassított menetből, jobbra húzódva,

vagy ha félreállt, akkor hátulról előzgetve álljon vissza a helyére.

Ne vágjon be a sorba, mert nem biztos, hogy az egészséges!

 

7.

Ha valakinek műszaki (pl: szarás, fültővakarás, orrpiszkálás, stb..) vagy súlyos benzin problémája van, az menjen el a sor mellett és a neki megfelelő helyen álljon meg, így elkerüljük, hogy vissza kelljen fordulni (pl. autópálya stb..).

 

8.

Közelharc (előzgetés) során mindenki igyekezzen úgy helyezkedni, hogy minimum a mögötte jövő is beférjen!!

 

9.

Ha a kuka vezető eltéved és nincs módja megfordulni, akkor a többi is tévedjen el, mert úgyis motorozni mentünk és ez még mindig egyszerűbb, mint órákig keresgetni egymást!

 

10.

Elöl, mindig az menjen, aki tudja, vagy legalább úgy véli, hogy tudja az utat (nem kell feltétlen a túravezetőnek lennie)!

 

A második és harmadik sorban a gyengébb motorral illetve tudással rendelkezők, ha nem bontják meg tartósan a sort!
Ha viszont így lenne, akkor sajna a végére kell kerülniük és a saját tempójukat motorozni, de természetesen így sem lesznek elhagyva, mert mint a 2. pont írja, elkanyarodás előtt jól be lesznek várva J !

Hátul mindig az ügyesek (akik nem félnek a pirostól és a farkastól J) és a gyorsak menjenek.

Nem bajJ, ha az útvonalat és a főbb érintési pontokat legalább fejben, mindenki megismeriJ!!

 

 

Csak megjegyzésképpen: az un. túravezető (elölhaladó,iránytmutató,útikapitány,boss,stb..) figyeli a jelző táblákat, az esetleges traffipaxokat, a tankolásig hátralevő utat, aztán a benzinkutat, a térképet, a mögötte levők lehetséges egyben tartását (előzés, lámpa, megfelelő tempó,stb..) a saját motorját, a forgalmat, előzési lehetőséget, félreállási lehetőséget, az órát, szóval kutya kötelessége minden sorban lévő motorosnak a szájtátáson kívül a fentiekkel segíteni a csapat és az elöl haladó munkáját!!!!

 

Bocsi, nem akartam kioktató lenni (vagy igen?!), hiszen mindenki nagyon tud, de úgy gondoltam nem baj, ha bizonyos helyzetekben az egyszerűség a kiszámíthatóság valamint a balesetmentesség és egymás kedvéért is egyformán gondolkodunkJ !

Természetesen ez csak egy váz, mert minden csapat, és út egyedi, de talán lehet rá építkezni.

 

Azonban az általam szervezett és vezetett TÚRÁKON ez a „REND”!

 

Köszönöm-

 

CseCse